A védjegy a legáltalánosabban használt árujelző.
A védjegy alapvető funkciója az áruk és szolgáltatások azonosítása, a konkurens áruk és
szolgáltatások egymástól való megkülönböztetése. A védjegy szorosan kötődik
ahhoz a vállalkozáshoz, amelynek tevékenysége – árui, szolgáltatásai – révén a
védjegy a fogyasztók számára ismertté vált. A védjegy tehát az áru vagy
szolgáltatás származására, eredetére vonatkozóan is fontos tájékoztatást nyújt,
ily módon minőségjelző szerepe is van és segíti a fogyasztók tájékozódását. A
védjegyek továbbá központi szerepet töltenek be a reklám és marketing
területén, amely napjaink kiéleződő piacgazdasági viszonyai között egyre
nagyobb hangsúlyt kap. Eredet- és minőségjelző, valamint reklámfunkciói révén a
védjegy a vállalkozás elismertségének, goodwill-jének elsődleges hordozója. A
bevezetett védjegy jelentős értéket képvisel, ezért ismertségének, hírnevének
ápolása és jogvédelme komoly odafigyelést és szakértelmet érdemel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése